Algemene Voorwaarden
HomeAlgemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden – Beleef Het Events
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt onder de onderstaande termen verstaan:
- We/Wij/Ons: mevrouw E. Coops – Willekes, handelend onder de naam ‘Beleef Het Events’, ‘Festivalbruiloft’ en ‘Buiten Trouwen’, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 91226066.
- U: ieder persoon die een offerte aanvraagt, in onderhandeling treedt met Ons of Ons opdracht geeft tot het verrichten van diensten.
- Overeenkomst: het geheel van afspraken tussen Ons enerzijds en U anderzijds.
- Bruiloft: Uw geplande Bruiloft waar Wij een gedeelte van voor U organiseren.
- Schriftelijk: schriftelijke vastlegging waaronder ook begrepen per e-mail.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere Overeenkomst tussen U en Ons.
- Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 3 – Overeenkomsten en offertes
- Onze aanbiedingen zijn 30 dagen geldig, tenzij Wij een andere termijn aangeven.
- Wij zijn te allen tijde bevoegd een aanbod te herroepen.
- Als Wij een offerte uitbrengen die bestaat uit verschillende onderdelen, zijn Wij niet verplicht om slechts een gedeelte van die offerte uit te voeren tegen de in dat gedeelte van de offerte opgenomen prijs.
- Een Overeenkomst tussen U en Ons komt tot stand nadat Wij een door U ondertekende offerte hebben ontvangen en/of nadat Wij met de uitvoering van de overeenkomst zijn begonnen en/of nadat Wij de Overeenkomst schriftelijk hebben bevestigd.
- Bent U de overeenkomst op afstand (bijvoorbeeld: digitaal) met Ons aangegaan? Dan heeft U na het tot stand komen van de overeenkomst twee weken de tijd om de overeenkomst kosteloos te annuleren. We noemen dat het herroepingsrecht. U kunt gebruik maken van het herroepingsrecht door Ons een e-mail te sturen waarin U aangeeft de overeenkomst te annuleren.
- Als Wij al kosten hebben gemaakt voor de uitvoering van de Overeenkomst op het moment dat U gebruik maakt van het herroepingsrecht, dan moet U die kosten aan Ons vergoeden.
Artikel 4 – Onze verantwoordelijkheden
- Bij de uitvoering van de Overeenkomst is het, tenzij anders overeengekomen, Onze verantwoordelijkheid te zorgen voor:
- De huur van de trouwlocatie; en
- De catering; (eten, drinken, tafels en stoelen, servies, bestek, glazen en andere benodigde materialen); en
- Personeel voor het uitvoeren van de catering en organisatie.
- We leveren uitsluitend aanvullende diensten als dit in de Overeenkomst is opgenomen of indien u hier na het tot stand komen van de Overeenkomst opdracht toe geeft. .
- Wij zullen Onze werkzaamheden te allen tijde zo goed en zo netjes mogelijk uitvoeren, zoals van een goede opdrachtnemer verwacht mag worden.
- Het is gebruikelijk dat de trouwlocatie aanvullende voorwaarden stelt die van locatie tot locatie kunnen verschillen. De voorwaarden van uw trouwlocatie zijn automatisch ook van toepassing op de Overeenkomst die U met Ons sluit.
- Als tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de werkzaamheden moeten worden aangepast om de Overeenkomst goed uit te voeren, zullen We dit tijdig en in overleg met U doen. Als de wijziging of aanvulling financiële of andere gevolgen heeft voor U zullen Wij U dit vooraf laten weten.
- Wij mogen bij de uitvoering van de Overeenkomst derden inschakelen en/of gebruik maken van onderaannemers.
Artikel 5 – Uw verantwoordelijkheid
- Het is Uw verantwoordelijkheid Ons te voorzien van alle informatie die Wij nodig hebben om de Overeenkomst op een zo goed mogelijke manier uit te voeren, denk daarbij bijvoorbeeld aan:
- Al uw wensen;
- Aantal gasten, en eventuele wijzigingen daarin;
- Dieetwensen;
- Wij verzorgen de onderdelen van Uw Bruiloft die We in de Overeenkomst hebben genoemd en waar u Ons later opdracht toe heeft gegeven. U regelt dus zelf de rest (bijvoorbeeld: fotograaf, ceremoniemeester etc.).
- U bent verantwoordelijk voor het gedrag van Uw gasten. Als zij schade veroorzaken bent U daarvoor aansprakelijk, niet wij. Drugsgebruik op de Bruiloft locatie is nooit toegestaan.
Artikel 6 – Prijs en betaling
- De overeengekomen prijs geldt steeds uitsluitend voor de in de offerte opgenomen diensten. De prijs is steeds inclusief BTW.
- Aanvullende werkzaamheden die Wij in uw opdracht uitvoeren, voeren Wij uit tegen het uurtarief zoals opgenomen in de offerte.
- Betaling geschiedt in termijnen en telkens vooraf, waarbij 90% van de opdrachtsom (inclusief eventueel meerwerk) uiterlijk 14 dagen voorafgaand aan de Bruiloft moet zijn voldaan. De laatste termijn vermeerderd met eventueel meerwerk wordt direct na de Bruiloft in rekening gebracht.
- De betalingstermijn is steeds veertien (14) dagen
- Wij mogen prijsstijgingen die zich voordoen na 3 maanden na het sluiten van de Overeenkomst bij U in rekening brengen. Als de prijs daardoor meer dan 10% stijgt heeft U het recht de Overeenkomst te ontbinden.
Artikel 7 – Wijzigingen van de overeenkomst
- Indien U Ons na het tot stand komen van de Overeenkomst opdracht geeft tot het verrichten van extra diensten, dan brengen Wij dat in rekening als meerwerk.
- Als de datum van de Bruiloft gepland is, dan staat die datum in principe vast. Wilt U de datum van uw Bruiloft wijzigen? Dan doen We Ons best om dat te realiseren, maar We kunnen niet garanderen dat dat lukt. U moet in dat geval rekening houden met annuleringskosten van de Bruiloft Locatie die bij U in rekening gebracht worden. Ook zijn Wij gerechtigd om Onze hiermee verband houdende kosten bij U in rekening te brengen.
Artikel 8 – Ontbinding, annulering en opschorting van de overeenkomst
- Als U niet tijdig (dat wil zeggen: uiterlijk twee weken voorafgaand aan de Bruiloft) aan Uw betalingsverplichtingen heeft voldaan, dan zijn Wij bevoegd Onze verplichtingen op te schorten, de Overeenkomst te ontbinden en de huur van de Bruiloft locatie te annuleren.
- Als U binnen 7 dagen voor aanvang van de bruiloft voor meer dan 10% van de gasten afzegt, is dat een gedeeltelijke annulering van de Overeenkomst waarop lid 4 van dit artikel van toepassing is.
- Als de veiligheid van gasten, personeel, derden of aan Ons toebehorende spullen onvoldoende gewaarborgd kan worden, zijn Wij bevoegd naar eigen inzicht af te wijken van de Overeenkomst, dan wel de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Wij zijn dan niet aansprakelijk voor de schade die hieruit voortvloeit en de gehele opdrachtsom blijft verschuldigd.
- Als de Bruiloft wordt geannuleerd en de Overeenkomst om die reden beëindigd wordt, hebben Wij recht op:
- 10% van de volledige opdrachtsom, indien de Bruiloft tussen het ondertekenen van de offerte en 9 maanden van tevoren wordt geannuleerd;
- 25% van de volledige opdrachtsom, indien de Bruiloft tussen 9 en 6 maanden van tevoren wordt geannuleerd;
- 50% van de volledige opdrachtsom, indien de Bruiloft tussen 6 en 3 maanden van tevoren wordt geannuleerd;
- 75% van de volledige opdrachtsom, indien de Bruiloft tussen 3 en 2 maanden van tevoren wordt geannuleerd;
- 90% van de volledige opdrachtsom, indien de Bruiloft tussen 2 maanden en 7 dagen van tevoren wordt geannuleerd;
- 100% van de volledige opdrachtsom, indien de Bruiloft binnen 7 dagen van tevoren wordt geannuleerd;
- De opdrachtsom bedraagt de in de Overeenkomst opgenomen opdrachtsom, plus eventueel meerwerk, rekening houdend met eventuele kostenstijgingen.
Artikel 9 – Klachten en reclamatie
- Bent U ontevreden over Onze dienstverlening? Dan betreuren We dat en gaan We daar graag met U over in gesprek. We verwachten wel dat U Uw klachten uiterlijk twee weken na de Bruiloft of uiterlijk binnen twee weken na ontvangst van de laatste factuur aan Ons kenbaar maakt.
Artikel 10 – Aansprakelijkheid
- Wij adviseren U een Bruiloftsverzekering af te sluiten.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door U, Uw gasten of door U ingeschakelde derden of schade aan door U ter beschikking gestelde spullen.
- Wij dragen geen verantwoordelijkheid voor de veiligheid op de door u gekozen Bruiloft locatie. U bent daarnaast zelf verantwoordelijk voor de brandveiligheid van eventuele door u aangebrachte aankleding.
- Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan omdat Wij zijn uitgegaan van door U verstrekte informatie die achteraf onjuist blijkt te zijn.
Artikel 11 – Overmacht
Op alle rechtsverhoudingen tussen Beleef Het Events en opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Uitsluitend de rechtbank Amsterdam is bevoegd om kennis te nemen van geschillen tussen partijen.
- Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van overmacht.
- Onder overmacht wordt ten aanzien van Ons onder andere (maar niet uitsluitend) verstaan:
- Extreme weersomstandigheden (denk aan: hevige storm, hevige regenval);
- Intrekkingen van vergunningen;
- Pandemieën;
- Omstandigheden waardoor de veiligheid van U, Uw gasten en Ons niet gewaarborgd kan worden;
- Als Wij op het moment van overmacht al gedeeltelijk Onze verplichtingen hebben voldaan of kosten voor U hebben gemaakt, bent U aan Ons daarvoor een vergoeding verschuldigd.
Artikel 12 – Slotbepaling
- Alle rechten van intellectuele eigendom waaronder begrepen de offerte, ontwerpen en creaties die Wij gebruiken, hebben gebruikt, ontwikkelt of hebben ontwikkeld berusten bij Ons.
- U verleent Ons toestemming om foto’s van de Bruiloft, de inrichting van de Bruiloft en/of de werkzaamheden te maken en deze kosteloos te gebruiken voor marketingdoeleinden.
- Op elke Overeenkomst tussen U en Ons is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.